کاشت مژه یا اکستنشن مژه؟ کدام روش بهتر است؟

ضمن آن که کاشت موقت نیازی به ترمیم ندارد، ولی اکستنشن بعد از ۳۰ روز به ترمیم احتیاج دارد. در این روش هم که بیهوشی موضعی لازم است، پزشک متخصص چیزی در حدود ۵۰ عدد از فولیکول‌های موی سر را با برش دادن پوست سر برمی دارو و آن را به وسیله ایجاد برش‌های کوچک در پلک بیمار پیوند می زند. در پایان نیز با انجام بخیه، این مو‌های پیوند زده را محکم می نماید. اکنون که با ماهیت این دو روش آشنا شدید، بهتر می توانید تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک نمایید. با ادامه این مطلب همراه باشید تا با ده مورد از مهم ترین تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه آشنا شوید. پیروی از همه نکات مراقبتی، میزان سلامت مژه‌های شما را افزایش می‌دهد.

برای انجام اکستنشن می‌توانید به کلینیک‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها مراجعه کنید. متخصص چشم، متخصص پوست و جراح پلاستیک گزینه‌های شما برای انجام کاشت مژه هستند. برای رسیدن به بهترین نتیجه برای کاشت مژه باید بهترین جراح را با بیشترین مهارت انتخاب کنید.

برخی از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می گیرند در صورتی که این دو با هم متفاوت هستند. دیگر تقاوت کاشت مژه و اکستنشن در این است که چه کسانی می توانند، هر کدام از این تکنیک ها را روی مژه های خود پیاده کنند. بعد از برداشت مو، جراح با استفاده از بی حسی موضعی و ایجاد برش‌های بسیار کوچک برای کاشت فولیکول ها، ناحیه گیرنده را آماده می‌کند. هنگام تهیه سایت گیرنده، جهت و زاویه مژه ها در خاطر داشته باشید تا نتایج ظاهری طبیعی ایجاد کند. فولیکول های مو با استفاده از استخراج واحد فولیکولار استخراج می‌شوند.

یادتان باشد که این کار هیچ دردی ندارد، بنابراین اگر در هر کدام از مراحل آن احساس درد یا سوزش کردید، حتما اشتباهی در کار است. قبل از شروع کار هم از چسبی که قرار است برای شما مورد استفاده قرار گیرد، اطمینان حاصل کنید. بهتر است این کار را به بعد از زایمان محول کنید، زیرا ممکن است به مواد آلرژی داشته باشید و مشکلاتی برایتان ایجاد گردد. ازآنجایی‌که این مژه‌ها بسیار بلند هستند، باید به طور منظم از آن‌ها مراقبت کنید. این مژه‌ها همچنین ممکن است خیلی صاف باشند، بنابراین باید آن‌ها را فر کنید.

این روش گران است و معمولاً تحت پوشش بیمه نیست و مدتی طول می‌کشد تا مژه‌ها به پتانسیل کامل زیبایی خود برسند. علاوه‌براین، روش کاشت روی بیماران مبتلابه شرایط خودایمنی که منجربه از دست‌دادن مژه‌ها می‌شود، ممکن است موثر نباشد. به‌طور مشابه، بیمارانی که از داروهای رقیق‌کننده خون یا ضدعفونت استفاده می‌کنند نیز درمعرض خطر هستند. با وجود این، مراقبت صحیح و روتین سالم، می‌تواند میزان ماندگاری را تا 4 هفته نیز افزایش دهد.

اینکار در ساده ترین شکل ممکن که با چسب و مژه های مصنوعی انجام می شود همان کاشت مژه آرایشی می باشد که بصورت موفت و روزانه کاربرد دارد . اما نوع دیگری از کاشت مژه آرایشی وجود دارد که بصورت ماهانه ، انجام می شود و در آن می شود از تارهای طبیعی استفاده کرد که البته به شرط ترمیم ماهیانه تا 6 ماه ماندگاری خواهند داشت . یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که بلافاصله بعداز چسباندن دانه به دانه، مژه‌های بلند طبیعی روی چشم‌ها ظاهر می‌شوند و دوره نقاهت وجود ندارد. اکستنشن مژه بر اساس کره‌های مختلف و شکل‌های مختلف چشم، به‌طور انبوه طراحی می‌شود. در این روش، مژه‌ها به اشکال مختلف روی خط مژه چسبانده می‌شوند تا فرم چشم را زیباتر کنند.

پس از کاشت، مژه نیز مانند مو متابولیسم ایجاد می‌کند و برخلاف اکستنشن دچار ریزش نمی‌شود. کاشت مژه، یک روش واقعی برای تمام عمر است و اکستنشن مژه موقتی است. یعنی در کاشت، این فولیکول‌های موی خود فرد هستند که استفاده می‌شوند. بنابراین ویژگی‌های فولیکول‌های موی اصلی حفظ می‌شود و البته مژه‌هایی هم که رشد می‌کنند مانند موهای سر استوانه‌ای هستند و ویژگی‌های مژه مثل کوتاهی و نازکی را ندارند.

پس از کاشت مژه حداقل تا ۱۲ ساعت نباید به صورت‌تان آب بزنید تا چسب‌ها خوب خشک شوند. اگر چسب مژه خوب خشک نشود، ممکن است حل شود و به داخل چشم راه پیدا کند یا درصورت بالابودن دمای بدن تبخیر شود و سوزش و قرمزی چشم را به‌دنبال داشته باشد. اگر تورم در پایه فولیکول تا دو هفته از بین نرفت احتمال عفونت وجود دارد و با مراجعه با پزشک و مصرف آنتی‌بیوتیک رفع می‌شود. برای کم کردن این خطرات حتما توجه داشته باشید که تحقیقات لازم در مورد سابقه‌ی پزشک مورد نظر را به عمل بیاورید. همچنین ممکن است فولیکول‌های جدید در داخل پلک رشد کنند که در این صورت پلک بیمار باید مجدد جراحی شود. بیماران الوپسی نیز قادر به استفاده از این روش نیستند چرا که مژه‌ها پس از کاشت نیز به علت بیماری می‌ریزند.

مژه‌های اکستنشن معمولا بعد از خواب یا شستن صورت به‌هم می‌ریزند و گاهی هم شاید خرده‌ای چیزی لای‌شان گیر کند و درنتیجه نیاز به مرتب‌کردن و تمیزکردن داشته باشند. می‌توانید بعد از خواب یا حمام برای مرتب‌کردن مژه‌هایتان از برس‌های مخصوص مژه استفاده کنید. شب‌ها قبل از خواب هم می‌توانید برای تمیزکردن مژه‌هایتان از شامپوبچه‌ی رقیق‌شده استفاده کنید. پس می‌بینید که مژه‌های اکستنشن هم نیاز به تمیزکردن و مرتب‌کردن دارند، اما نباید مژه‌هایتان را بکشید، بمالید یا دست‌کاری کنید.

نکته 2 – قبل از هر کاری صورت و مژه ها به خوبی شسته شوند تا هرگونه چربی از روی آن ها پاک شود. همچنین به خاطر داشته باشید که بهتر است مژه ها فر نشده باشند تا مژه مصنوعی به راحتی روی آن ها قرار گیرد. هر اکستنشن کاری میتواند قیمت متفاوتی به شما ارائه بدهد و قیمت دقیقی برای اکستنشن مژه وجود ندارد اما عوامل مشخصی در قیمت آن تاثیر میگذارند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار