شیر فشار شکن Safety Valve یا شیر اطمینان چیست؟ دفتر فروش محصولات ستاره پلیمر گلپایگان در تهران | kasrasaran

شیر فشار شکن Safety Valve یا شیر اطمینان چیست؟ دفتر فروش محصولات ستاره پلیمر گلپایگان در تهران | kasrasaran

برای انخاب یک رگولاتور ولو مناسب باید سایز خطوط ورودی و خروجی لوله و همچنین فشار و دما سیال را در نظر گرفت. بطور اتوماتیک فشار زیاد و متغیر ورودی را به فشار کم و ثابت خروجی تبدیل صفحه نخست می کند . در واقع پمپ یک عامل تولید کننده فشار است که در طراحی مدار هیدرولیک با ضریب توان بسیار بالاتر فرض می‌شود؛ در این صورت فشار مورد نیاز در جهت عملکرد سیستم به وسیله فشار شکن مشخص خواهد شد.

  • به صورتی که فشار کاری توسط پایلوت ایجاد می‌شود تا شیر کنترل شود و بدون مشکل عمل کند.
  • از طرف ديگر، خروجي اين شيرها مستقل از تغييرات فشار بالا دست جريان هستند.
  • طبق استاندارد BS 5500 اين میزان اختلاف فشار را در مورد سيستم هاي بخار و گاز مساوی حداكثر 10% درصد فشار تنظيمي شير اطمينان در نظر مي گيرد.
  • علاوه بر این حرکت بسیار کوچک در شیر باعث بوجود آمدن تغییرات زیاد در میزان گذر سیال گشته باعث تغییرات فشار در خروجی خواهد شد.
  • شیرهای کاهش فشار در پایین دست مناطق پرفشار در یک سیستم بهترین عملکرد را دارند.
  • در گروه شیر فشارشکن و شیر اطمینان سایت مرجع دماتجهیز، اطلاعات و قیمت های انواع شیر شیر فشارشکن، شیر اطمینان، شیر هواگیری و…

از آنجایی که قابلیت اطمینان مستقیماً با پیچیدگی دستگاه مرتبط است، مهم است که طراحی شیر تخلیه فشار تا حد امکان ساده باشد. طیف گسترده ای از شیر فشار شکن موجود است و انتخاب شیر مناسب به نوع کاربرد آن بستگی دارد. طیف گسترده نورگرن شامل شیرهایی است که متناسب با محدوده Excelon و Olympian Plus طراحی شده اند، همچنین دریچه هایی برای مخازن تحت فشار و آنهایی که قابلیت استفاده در لوله کشی سیستم را دارند. شیر فشار شکن بطور اتوماتیک فشار زیاد و متغیر ورودی را به فشار کم و ثابت خروجی تبدیل می‌کند. چنانچه در شبکه بعد از شیر فشار شکن مصرف آب وجود نداشته باشد برای جلوگیری از انباشته شدن فشار استاتیک شیر فشار شکن به طور اتوماتیک جریان را قطع می‌کند. این نیرو برآیند دو نیروی گفته شده است و همچنین نیرویی که از سمت جریان ورودی به شیر، بر شیر اصلی رو به بالا وارد می شود، موقعیت دقیق شیر اصلی را مشخص نموده و در نهایت موجب کاهش فشار خواهد شد.

تفاوت شیر فشار شکن و شیر اطمینان:

شیرهایی با بدنه برنجی شبیه به حرف Y انگلیسی که داخل آن کارتریج فیلتر توری . شیرهای چدنی و پلیمری تخلیه هوا با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت. در گروه شیر فشارشکن و شیر اطمینان سایت مرجع دماتجهیز، اطلاعات و قیمت های انواع شیر شیر فشارشکن، شیر اطمینان، شیر هواگیری و…

شیر سوزنی

اطمینان حاصل کنید که شیر تسکین دهنده با محدودیت های فشار سیستم سازگار است. برای افزیش فشار خروجی، فنر را بصورت ساعتگرد و برای کاهش فشار خروجی، فنر را بصورت پادساعتگرد بپیچانید. این شیر وظیفه تنظیم جریان سیال در سیستم هیدرولیک که بصورت یک اهرم دستی به شیر متصل است را بر عهده دارد و در صنایعی مثل خودروسازی، سیمان،فولاد و … این شیر با ساختاری ساده و کوچک برای کنترل فشارهای کم کاربرد دارد و بطور مستقیم فشار را کاهش می دهد. از شیر اطمینان و ریلیف ولو در سیستم های صنعتی استفاده می شود، اما تفاوت شیر اطمینان و ریلیف ولو چیست؟ در بالا توضیحات کاملی در مورد هر دو شیر ارائه شد و  و در ادامه تفاوت های این دو شیر را بررسی می کنیم.

شیر های کاهش فشار

در این راستا این مجموعه توانسته علاوه بر تنوع بخشی به محصولات و خدمات، از نظر کیفیت نیز رضایت و اعتماد مشتریان را جلب نماید. وظیفه پایه ای این شیر ها حفاظت از پمپ و مدار در برابر افزایش فشار ناگهانی که در مدار وجود دارد است . این شیر به طور خودکار فشار را بالا میبرد تا متغییر ورودی را به تعادل برساند. کنترلر این عدد با میزان از پیش تعریف‌ شده‌ مقایسه کرده و به کمک پوزیشنر سیگنال نیوماتیکی لازم برای باز یا‌ بسته‌ شدن شیر را به اکچوایتور شیر ارسال می‌نماید. اولین قدم در انتخاب شیر دقت در محل استفاده از شیر و اطلاع از روش مصرف سیال می باشد . می توانید برای مشاهده قیمت و خرید پمپ کف کش اورجینال به دسته بندی مورد نظر مراجعه نمایید.