شربت خانه ایران مال یک دمنوش به سبک قجری ره بال آسمان | OkChay

شربت خانه ایران مال یک دمنوش به سبک قجری ره بال آسمان | OkChay

به خاطر آب‌وهوای بسیار سرد در روسیه، نوشیدن چای داغ قدمتی طولانی در این کشور دارد و به عنوان یک نوشیدنی ملی در روسیه شناخته کی میتونه اوکی چای رو پیدا کنه می‌شود. معمولاً در روسیه پس از اتمام وعده غذایی، چای همراه با دسر سرو می‌شود و جالب است بدانید که در روسیه چای را با سماور دم می‌کنند. با وجود آنکه رودبار مرکز زیتون در ایران به حساب می‌آید؛ اما دلیل نمی‌شود که روی زیتون به‌عنوان سوغات لاهیجان حساب نکنید!

  • کافه کاما؛ اصفهان خیابان چهارباغ عباسی مجتمع تجاری چهارباغ (جنب آمادگاه) طبقه اول واحد ۱۵.
  • با مطالعه ادامه‌ مطلب بیشتر با کاربرد قهوه در شعر فارسی آشنا خواهید شد.
  • زمانی که پای خود را در شربت خانه ایران مال تهران می‌گذارید، ناگهان احساس می‌کنید در تاریخ سفر کرده‌اید.
  • گاهی شکر و لیمو نیز به آن اضافه می ‌کنند و یک نوشیدنی بسیار محبوب در این کشور به حساب می آید.
  • با این تعریف‌ها چی بهتر از یک شیشه سیرترشی فرداعلا به عنوان سوغاتی؟ به جز سیرترشی، ترشی بادمجان شکم‌پر و انواع دیگر ترشی‌ها که با سبزی‌های محلی لاهیجان درست می‌شوند را هم فراموش نکنید.

دنبال یک کافه دنج هستید؟ اینجا پیدایش می‌کنیددر بیسترو باران، فقط انرژی و رنگ‌های شاد و زیبایی و نور می‌بیند. در دکوراسیون و طراحی این کافه، از رنگ‌های شاد و پرانرژی استفاده شده است. برای قرارهای دونفره عاشقانه‌تان حتماً به این کافه سر بزنید.

شعر چای داغی که دلم بود بدستت دادم

براثر علاقه‌ی پادشاه لویی چهاردهم به چای به عنوان عامل هضم غذا، رسم چای خوردن در فرانسه رواج پیدا نمود. بعد از انقلاب کبیر فرانسه این رسم کمرنگ شد اما حدوداً از سال ۱۸۵۰ میلادی هم‌زمان با پیشرفت چشمگیر فرانسوی‌ها در کیک پزی، نوشیدن چای به همراه کیک دوباره مرسوم شد. “ماختا” نام چای مرسوم در ژاپن است که از دانه‌های آسیاب شده یا پودر چای سبز تهیه شده است. در ژاپن، نوعی آیین خاص مربوط به آماده‌سازی، سرو و نوشیدن چای وجود دارد که حدود سه الی چهار ساعت طول می‌کشد و به مراسم چای نوشی “چاجی” معروف است.

کافه رستوران میدون

تفاوت یک فنجان چای در کشورهای مختلف فقط به انواع چای خلاصه نمی‌شود و چگونگی دم نمودن آن و مراسم‌های چای‌خوری و نحوه سرو چای را نیز شامل می‌شود. در ادامه فرهنگ چای در بعضی کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا را خواهید خواند. درست است که خوراکی‌های لاهیجان مشهورتر هستند و همه اول سراغ چای و کلوچه به عنوان سوغات لاهیجان می‌روند، اما این شهر به جز خوشمزه‌ها سوغاتی‌های دیگری هم دارد. محصولات صنایع دستی مثل بامبوبافی، حصیربافی، نمد، صنایع چوبی و سرامیک از سوغات‌های جذاب لاهیجان به حساب می‌آیند.