سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

علاوه بر آن، یک صفحه فرزند می‌تواند صفحات خواهر و برادر نیز داشته باشد. برای مثال، صفحه “استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال” را بعنوان صفحه والد در نظر بگیرید. در اینصورت صفحات “بازاریابی ایمیلی”، “بازاریابی محتوایی” و “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی”، صفحات فرزند شما خواهند بود. Sandbox اصطلاحی استعاره‌ای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایت‌های تازه بوجود آمده، رتبه‌های پایینی در صفحات نتایج موتور‌های جستجو دارند. سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند. از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است.

  • سئو سایت در واقع بالا بردن کیفیت و بهبود عملکرد آن بر اساس معیارهای موتورهای جستجو است.
  • این کار سبب می‌شود درصورتی که کاربر یکی از تایتل‌های شما را جستجو کرد، شما هم به عنوان پیشنهاد به کاربر نمایش داده شوید.
  • بطور کلی، SMO به بهینه سازی یک وبسایت از‌طریق ترغیب کاربران به استفاده و به اشتراک گذاری لینک‌های آن وبسایت در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد.
  • از سوی دیگر لازم است که لینک‌سازی به صورت داخلی هم انجام شود و در واقع صفحات گوناگون سایت شما به یکدیگر متصل باشند.
  • اگر تازه می خواهید کار خود را شروع نمایید و با برنامه ریزی های سئو آشنا شوید با سئوکار همراه باشید.
  • حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد.

🙂 چرا که سئوی کلاه‌سیاه در نهایت به پنالتی شدن سایت شما (حذف شدن سایت شما از نتایج گوگل) منجر خواهد شد. قبلا در مقاله اسکیما چیست در مورد این مفهوم اطلاعاتی ارائه شد و سپس در مقاله آموزش اسکیما وردپرس آموزش دادم که چطور بدون نیاز به دانش تخصصی و به کمک افزونه ها، این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید. دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای سئو آن به وجود نمی آورد.

thoughts on “سئو چیست و چگونه یک سایت را سئو کنیم؟”

از این رو مدت‌ ها طول می ‌کشد تا محتوا شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران نمایش داده شود. برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سئو انجام دهیم، فشرده سازی فایل های css و js است. معمولا سایت‌ها دارای تعداد زیادی از فایل های css و جاوا اسکریپت هستند که این موضوع سبب دیر لود شدن صفحه مورد نظر می شود. موتور جستجو گوگل سایت شما را با کدهایی که در آن نوشته اید، مورد ارزیابی قرار می دهد و اگر این کد ها نامنظم و بی کیفیت باشند، قطعا با مشکلات مختلفی روبه رو خواهید شد که از جمله مهم ترین آن ها از چشم گوگل افتادن است. قبل از روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگس خوار معمولا سایت‌ هایی در نتایج گوگل رتبه خوبی داشتند که از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می کردند.

مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.

نقشه سایت در وب‌سایت‌هایی که محتوا و صفحات زیادی دارند، کمک می‌کند تا صفحات زودتر کرال و ایندکس گردد. سئو داخلی شامل مواردی همچون کم کردن حجم تصاویر، لینک‌سازی بین صفحات، بهینه‌سازی مقالات و عناوین،… می‌شود. درحالی که این تصور کاملا منسوخ شده و دیگر مفهومی بین کاربران ندارد. همانطور که در مقدمه مقاله بیان شد، SERP مخفف Search Engine Results Page می‌باشد که به صفحه‌ای نتایج جستجو اشاره می‌کند. دامین آتوریتی که با نماد DA نمایش داده می‌شود، عددی مابین 1 تا 100 است که هرچه این عدد بالاتر باشد، دامنه سایت از اعتبار بیشتری نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو برخوردار خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با سئو کردن صفحات و سایت

پس از اینکه شما محتوای جدیدی در سایت خود منتشر می‌کنید، موتورهای جستجو از جمله گوگل، ربات و خزنده‌های خود را به سمت سایت شما ارسال می‌کند. این ربات و خزنده‌ها در تمامی محتوای شما خزش (یا به اصطلاح کرال) می‌کنند. در این بین ربات‌ها تمامی محتوای صفحه از جمله متن، تصاویر، ویدیو و پادکست‌ها را طبق دستورالعمل‌های پیشفرض بررسی می‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان اینگونه بیان کرد که همه کسب و کارها برای دیده شدن در نتایج جستجوی کابران و جذب مشتری به SEO سایت نیاز دارند.