رعایت اصول معماری پایدار در طراحی گروه معماری بنیستا | معماری نواز

رعایت اصول معماری پایدار در طراحی گروه معماری بنیستا | معماری نواز

در این مطلب سعی داشتیم که بهترین نمونه های معماری پایدار در جهان را برایتان شرح دهیم، شما نیز اگر با این نمونه معماری در کشوری آشنایی دارید در بخش دیدگاه برایمان به اشتراک بگذارید. میدان یک فرشته ساختمانی 16 طبقه با مساحت متر مربع و مساحت هر طبقه آن 2694 متر مربع است. به وسیله سقف شیشه ­ای که رو به جنوب طراحی شده، می تواند بالاترین استفاده را از نور روز داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های آن می توان به روشنایی LED و سیستمی برای بازیافت زباله و آب باران اشاره کرد.

  • در واقع رفع نیازهای انسانی در کنار کمترین آسیب به طبیعت و محیط زیست است که در معماری پایدار برای آن تلاش می شود.
  • از میان گروه‌های معماری که بیشترین فعالیت را در زمینه پژوهش‌های پیشرو دارا هستند می‌توان به شرکت لاگ آی دی LOG ID اشاره کرد.
  • این سازه دارای نمای شیشه ای و اشکال هندسی خاصی است که مانند یک سایبان این دو برج را از تابش شدید نور خورشید و گرمای زیاد آن محافظت می کند.
  • یک کلیسا برای آن که به چشم بیاید و نقش نمادین خود را بهتر بیان کند نیازمند آن است که به نوعی در مقایسه با محیط پیرامون خود را برجسته نشان دهد تا این که به شکل مخفی ساخته شده باشد.
  • بجز مؤسسه علوم و فناوری مصدر، دو طرح جالب توجه دیگر در این شهرک به چشم میخورد.

برادران اولگی جدولی را طراحی کردند که بر اساس این جدول محدوده آسایش حرارتی انسان مشخص بود. پارامترهای تاثیرگذار بر محدوده آسایش انسان در این جدول، دما، رطوبت نسبی و جریان باد بودند، آن ها جدول بیوکلماتیک را طراحی کردند و محدوده ای برای آسایش انسان مشخص کردند، محدوده ای که فرد در آنجا قرار گیرد احساس راحتی می کند. جیوونی گفت اولگی کار درستی انجام داده اما او شرایط بیرونی را در نظر نگرفته است. ساختمان سوفوجیتومو در بخشی از طرح توسعه‌ی شهری در فرانسه واقع شده و تمامی بخش‌های آن با اصول معماری پایدار هماهنگ شده‌ که سازگار با محیط زیست باشد. سازندگان و طراحان این پروژه موفق شده‌اند تا با بهره‌گیری از روش‌های گوناگون، گواهینامه “Biosource” را از سازمان محیط زیست دریافت کنند. یکی از راهبردهای پایداری محیطی به وسیله‌ی باغ در بام در این پروژه به دست آمده است که به ساکنان و کاربران اجازه می‌دهد که در بام به کشت محصولات کشاورزی و تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان درختان میوه بپردازند.

راهکارهای معماری پایدار گیلان بهمراه قیاس با معماری ژاپن

کانسپت طراحی این مجموعه از تمایل به خلق یک «مجموعه انرژی فسیلی صفر» به وجود آمد، نوعی که میزان انرژی را که مصرف می‌کند از منابع تجدیدپذیر بدست می‌آورد، بنابراین هیچ کربن خالصی را به اتمسفر صادر نمی‌کند. مجموعه انرژی صفر بدینگتون (مجموعه انرژی صفر بدینگتون) اولین و وسیعترین اکو مجموعه خنثی انگلستان می‌باشد و یک شهر مسکونی با چهل دقیقه فاصله در جنوب شرق لندن واقع شده‌است. این ساختمان با استفاده از ۳ سیستم پیشرفته توانسته تولید گازهای گلخانه ایی و را کاهش دهد.

بهترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟!

امید است که فعالیت­ های نشریه معماری و شهرسازی پایدار و شما عزیزان مشارکت کننده در این نشریه، گامی در جهت رشد وتعالی دانش معماری و شهرسازی این مرز و بوم باشد. بنا باید با ملایمت در زمین سایت خود قرار گیرد و با محیط اطراف سنخیت داشته باشد. بنا باید طوری ساخته شود که نیاز ساختمان به سوختهای فسیلی و تجدید ناپذیر را به حداقل برساند. خانه‌های کوچک، آپارتمان‌های کوچک و سایر سازه‌های کوچک که به رفع نیاز به مسکن پایدار کمک می‌کنند و از جرم و انرژی کمتری استفاده می‌کنند. فضاهای مدولار قابل تنظیم از مواد طبیعی ساخته شده است که به‌راحتی می‌توان آنها را تجزیه کرد و مجدداً بازیافت یا مورد استفاده مجدد قرار داد.

لذا این ماده حیاتی باید به صورت صحیح و آگاهانه و با حداقل اسراف مورد استفاده قرار گیرد. بدین جهت ابتدا با استفاده از تجهیزات فنی جدید، مصرف آن می‌بایست کاهش یابد. با توجه به رشد تکنولوژي و شهر نشینان دیگر مانند گذشته و به روش هاي سنتی نمی توانیم بناهاي معماري خلق کنیم چون هم نیازما از فضاي معماري عوض شده اند و هم روش هاي ساخت سنتی پاسخگو نیستند اما می توان با توجه به فناوریهاي نوین معماري بومی را به زبان امروزي ترجمه و تبدیل کرد. در واقع باید با توجه به فرهنگ و نوع زندگی به تقسیم عملکردها در داخل فضاهاي معماري پرداخت بطور مثال احترام به مهمان ، پذیرایی و فضاي خاص او در خانه هاي ایرانی قابل تعمق و بررسی است. یکی دیگر از شاخصهايمعماری پایدارتوجه به نیازها و روابط عملکردي فضاها می باشد و بدیهی است که زندگی ، کار و تفریح و… فاصله­ای بین جداره بیرونی و داخلی وجود دارد که فضای عمومی ساختمان محسوب می شود.