تاثیر قطع برق بر لوازم خانگی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا | takdoo-تکدو

تاثیر قطع برق بر لوازم خانگی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا | takdoo-تکدو

این محافظ ها به کلید خاموش/روشن مجهز می شوند و می توانند از نوع بی سیم یا سیمی باشند. بنابراین برای یک کامپیوتر می توانید محافظ برق کامپیوتر یا صوتی تصویری را تهیه کنید. استاپلایزر دارای حجم ولتاژ ۶kv و ۸kv میباشد که بسته به میزان لوازم برقی منزل باید انتخاب نمایید.

  • به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و به نقل از مهر همه ما با قطعی برق به ویژه در روزهای گرم تابستان مواجه شده‌ایم؛ اتفاقی که در بسیاری از موارد به دلیل مصرف مازاد از انرژی برق ایجاد می‌شود.
  • چنانچه روزی یکبار مجبور به استفاده از اجاق یا فر برقی با دمای ۳۵۰ درجه باشید، تقریباً در سال حدود دو برابر ماشین ظرفشویی برق مصرفی خواهد بود.
  • موتور در هر کدام از وسایل الکترونیکی خانه شما وجود داره و برای تعمیر و تعویض این قطعه هم مجبور به پرداخت هزینه گرانی خواهید بود.
  • به این میزان انرژی در واحد زمان، آهنگ انرژی الکتریکی یا توان مصرفی دستگاه گفته می شود.
  • از خرید وسایل برقی با رده مصرف B ترجیحا اجتناب کنید و فکر رده های پایین تر مانند G نباشید.

عدم رعایت همین موضوع باعث می‌شود تا حداقل زمانی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یخچال فریزر را برای تمیز کردن ناشی از ترکیدن بطری باز بگذاریم که خود باعث اتلاف انرژی زیادی خواهد شد. این الگو برای افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند، به میزان 150 تا 400 کیلو وات ساعت است. برای ماه های غیر گرم در سال، الگوی مصرفی را در همه مناطق کشور 80 کیلو وات ساعت در نظر گرفته اند.

به برچسب انرژی روی وسایل دقت کنید

معمولا گاهی ولتاژ بالا یا نوسان برق باعث میشه که سلامت لوازم منزل که به طور الکترونیکی هستن، به خطر بیفتد. این خطر می‌تونه یک نقص ساده و جزئی گذرا باشه یا خرابی پرهزینه و جبران ناپذیر. مسئولیت اجتماعی ، مهم ترین نیروی شتاب دهنده و جهت دهنده به فعالیت ما در برقی جاته ، بطوری که معرفی محصولاتِ با کیفیت با قیمت واقعیش ( و البته مناسب) در کنار محتوای جذاب و کاربردی ، به آسان ترین شکل ممکن در اختیار همه قرار بگیره. به عبارت دیگر اگر توان اسمی یک الکتروموتور، ۲۰ آمپر باشد، امکان استارت این موتور با برق شهری ۲۰ آمپر وجود ندارد و احتمالا فیوز ساختمان هنگام استارت این موتور خواهد سوخت. با استفاده از اینورتر، جریان لازم برای استارت الکتروموتور بسیار کاهش پیدا می‌کند و با استارت آرام، امکان استفاده از تجهیزات قوی‌تر با برق محدودتر فراهم می‌شود.

حوله پالتویی برق لامع طرح الیور سایز متوسط

افزایش و کاهش شدت جریان، می‌تواند باعث آسیب به قسمت‌های عایق بندی شده، خواهد شد. لوازمی که دارای آداپتور خارجی هستند و سپس به پریز وصل می‌شوند، مانند ماساژور برقی و لپتاپ از دستگاه‌های دسته سوم هستند. این محصولات دارای توسط آداپتور، در برابر نوسانات محافظت می‌شوند؛ اما برای محافظت بیشتر می‌توانید از دستگاه‌های محافظ نیز بهره ببرید. شاید نزدیک‌ترین تجربه‌ای که در ارتباط با اتصال برق داشته‌اید، سوسو زدن لامپ‌ها در اثر کاهش یا افزایش ولتاژ برق باشد. این اتصال مکرر برق و کاهش و افزایش ولتاژ می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، باعث سوختن لامپ‌ها شود.

متوسط مصرف برق خانگی چقدر است؟

حال که دانستیم توان مصرفی چیست، به بررسی مصرف برق لوازم خانگی می پردازیم. البته لازم به ذکر است که اگر ولتاژ از محدوده‌ای بیشتر بشه، این دستگاه به صورت اتوماتیک جریان برق رو قطع می‌کنه تا آسیبی به لوازم خانگی شما وارد نشه. در ابتدا لازمه که بدونید قطعی برق روی برد الکترونیکی که مغز لوازم خانگی شما به حساب میاد تاثیر منفی داره و دیگر قطعات دستگاه آسیبی نمی‌بینن.